Από
τις αρχές της δεκαετίας του ’80 εξαπλώθηκε σαν επιδημία, είναι εδώ και
συνεχίζει να μολύνει περισσότερο και από το πάλαι ποτέ «νέφος» της
δεκαετίας της «αλλαγής», και
ακόμα περισσότερο από τη σύγχρονη αιθαλομίχλη των τζακιών... Τα
πασοκοειδή αφού πλιατσικολόγησαν τη λαχτάρα του λαού να δει κάποτε μια
άσπρη
μέρα, ήρθαν να αντικαταστήσουν μια «κουρασμένη» Δεξιά που στη δοσμένη
ιστορική στιγμή
είχε φάει τα ψωμιά της.
Ομολογουμένως
ήταν καλύτεροι. Ήταν καλύτεροι από τους «δεξιούς» για να διαχειριστούν τις
δυσκολίες που προέκυπταν για τους καπιταλιστές από ένα εργατικό-λαϊκό κίνημα
που κόχλαζε. Για να κλέψουν τα συνθήματά του. Για να εκμεταλλευτούν τις
προσδοκίες ενός λαού, που στέναζε από το μετεμφυλιακό καταπιεστικό
αστυνομοκρατούμενο κράτος, για δικαίωση των μακρόχρονων αγώνων του.
Ήταν
οι πιο κατάλληλοι για να συκοφαντήσουν, να εξευτελίσουν, να ευνουχίσουν έννοιες όπως
μαζικός αγώνας, συνδικαλισμός, σοσιαλισμός, Εθνική Αντίσταση, ανεξαρτησία, κοινωνική
δικαιοσύνη. Για να αλώσουν συνειδήσεις, να τσαλαπατήσουν μπέσα και φιλότιμο, να
βιάσουν οράματα, να εξαγοράσουν όνειρα,
να αφαιμάξουν το συνδικαλιστικό κίνημα και πολλά ακόμα, πάντα μέσα από μια εικονική πραγματικότητα δημοκρατίας και ελευθερίας.
Η
πασοκίλα μόλυνε ολόκληρες γενιές. Από μαθητές Γυμνασίου που το όνειρό τους ήταν
«να διοριστώ στο δημόσιο», μέχρι κάτι πρώην μπαρουτοκαπνισμένους παππούδες που κραδαίνοντας πλαστικές
σημαίες φώναζαν «ο αγώνας τώρα δικαιώνεται». Αν κάποιος αγώνας δικαιώθηκε με
την έλευση των πασοκοειδών, αυτός ήταν ο αγώνας του καπιταλιστικού συστήματος
να διευρύνει την εκμετάλλευσή του. Να προετοιμάσει το έδαφος για μια ακόμα
προέλασή του, πιο βάρβαρη, πιο καταστροφική για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά
στρώματα, τη χρονική στιγμή που κανονικά θα έπρεπε να γιορτάζουμε την ταφή του.
Η
πασοκίλα έγινε γάγγραινα, βρωμάει, πυορροεί. Το πύον της κυλά παντού.
Κολλάει παντού. Είναι ο τρόπος που ασκείται η πολιτική στο «ναό της
δημοκρατίας», ο πρωθυπουργός-κουτσαβάκι
και οι τηλε-υπουργοί του, ο άκρατος ακροβατικός λαϊκισμός και η αριστερή
εκπόρνευση
της αξιωματικής αντιπολίτευσης προκειμένου να κυβερνήσει, τα ξοφλημένα
«ανεξάρτητα» ανθρωπάκια-βουλευτές-πρώην ψήφοι των μνημονίων, η θεωρία
των «δύο
άκρων», η ψευτοαντίθεση μνημόνιο-αντιμνημόνιο, οι κουραδόμαγκες της
χρυσής αυγής,
το ύφος χιλίων καρδιναλίων του Βενιζέλου, το θράσος του Αδώνιδος, το «νέο αίμα» στην πολιτική, οι παραταϊσμένοι προπαγανδιστές τηλεπαπαγάλοι, οι «Άκηδες», οι μαϊμού συντάξεις, τα φακελάκια,
οι μίζες και τα υποβρύχια που γέρνουν, οι χιλιάδες ΜΚΟ, τα λαμόγια παντός τύπου και διαμετρήματος, η συζήτηση περί «νόμιμου
και ηθικού», η «φιλανθρωπία» του
Καμίνη, οι Παναγόπουλοι και οι Τσουκαλάδες του συνδικαλισμού, οι
Τατσόπουλοι, οι Χατζησωκράτηδες και οι Ψαριανοί της πολιτικής, οι
μπουκωμένοι από τις επιχορηγήσεις διανοούμενοι, ο γελωτοποιός Λάκης, η
απογοήτευση και ο «σταρχιδισμός»
του άνεργου, η ψευδαίσθηση του μικροαστού πως τα πράγματα θα ξαναγίνουν
«όπως πριν», η ξαφνική
«ξενοφοβία» μετά από δυο και βάλε δεκαετίες κάθε είδους εκμετάλλευσης
των
οικονομικών μεταναστών, το «καουμποϊλίκι» των ελεγκτών στα ΜΜΜ, η ΝΕΡΙΤ,
η μούντζα στους
«300» και το «μπουρδέλο»
τους, οι στημένες αγχόνες στο Σύνταγμα, το «όλοι ίδιοι είναι
καημένεεε», το «δικαίωμα»
στην απεργοσπασία, τα σκυμμένα κεφάλια στις ουρές της ΔΕΗ και οι
μετανοιωμένοι «κοψοχέρηδες» στο καφενείο, το αντιΚΚΕ μένος των
«προοδευτικών» συνομιλητών, το… ερώτημα «μνημονιακών» και
«αντιμνημονιακών» (όμως βέρων ευρωλάγνων) «σε
ποια χώρα εφαρμόζεται το μοντέλο που υποστηρίζετε οι κομμουνιστές» όταν αδυνατούν να
υπερασπιστούν το δικό τους «μοντέλο»…
Ας
ψάξει ο καθένας κάθε χιλιοστό της συνείδησής του, όση του άφησαν αλώβητη, όση του
απέμεινε. Ας σκεφτεί τι είναι αυτό που θέλει
από τη ζωή, αν και τι νομίζει ότι δικαιούται από αυτή, αν και τι θεωρεί
ότι αξίζει περισσότερο από τα να σαπίζει αργά και βασανιστικά
βουτηγμένος στην πασοκίλα μέρα τη μέρα, μήνα το μήνα, χρόνο το χρόνο,
μέχρι
κάποτε, ξαφνικά, να ανακαλύψει πως ποτέ
δεν έζησε. Και ας κανονίσει την πορεία του.http://grafei-o-oikodomos.blogspot.gr/2014/02/blog-post_24.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου