Σελίδες

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Καλά μόνο ο καπιταλισμός υπάρχει;

http://giorgossarris.blogspot.com
Αγαπητά μας "αφεντικά"
 
Έχω κάπως  μερδευτεί και θέλω λίγη βοήθεια.Ακούω τόσα πολλά και καταλαβαίνω τόσα λίγα που χρειάζονται μερικές εξηγήσεις.

Τόσα χρόνια κάναμε υπομονή για το όνειρο της "Ανάπτυξης" που έτρεχε στην Ελλάδα με πρωτοφανείς ρυθμούς όπως λέγατε.Μετά από τόσα χρόνια 'Ανάπτυξης' γιατί αντί να αναπτυχθούμε συρρικνωθήκαμε;

Που πήγε τόση "ανάπτυξη";Κανένα όνομα;Καμμιά διεύθυνση;Κανένας αριθμός λογαριασμού;Καλά ας μην σας φέρνω σε δύσκολη θέση και σας μπλέξω πουθενά κρίση που είναι.
Αλλά αφού τέλειωσε η ανάπτυξη, όπου "όλοι έτρωγαν με χρυσά κουτάλια", - εμένα οι 2 ηλικιωμένοι που ξέρω 700 ευρώ σύνταξη έπαιρναν πάντως, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα- τώρα πρέπει λέτε να δανειστούμε για να μας πληρώσετε μισθούς και συντάξεις.
Μα καλά η φορολογία που πληρώνουμε που είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, οι ασφαλιστικές μας εισφορές που προορίζονταν για τις συντάξεις, και φυσικά η αξία της δουλειάς που προσφέρουν οι εργαζόμενοι που πήγαν; Μήπως στα σκάνδαλα των ομολόγων με τα Ταμεία ή άλλα ομοειδή; Λέω τώρα.
Εγώ ήξερα ότι κάποιος δουλευει και πληρώνεται γι αυτό.Οχι οτι δουλεύει, εξαφανίζεται η δουλειά του σε διάφορες Παγκόσμιες τσέπες και μετά αυτές οι τσέπες δανείζουν τα κράτη για να πληρωθεί.Δε μου τα λέτε καλά λοιπόν.
Και τέλος πάντων μήπως το 90% των δανεικών πηγαίνουν για να πληρωθούν τα δανεικά; Μήπως πηγαίνουν στα 28 δις συν 13 δις συν 20 δις συν δεν ξέρω πόσα δις των ενισχύσεων των τραπεζών που έχασαν τη μπάλα στο τζόγο των χρηματιστηριακών παραγώγων;
Αλλά τι ανακατεύομαι εγώ με αυτά.Εσείς τα παίρνετε, εσείς τα μοιράζετε στους λογαριασμούς, εσείς μαγειρέυετε τα λογιστικά που μέχρι πριν λίγο μιλούσαν για ελληνικό θαύμα και τώρα για καταστροφή.Που να ξέρω εγώ ο άσχετος.Αλλωστε γι αυτό έχετε το κράτος δικό σας (δικό τους δηλαδή) για να μην χώνω εγώ ο τιποτένιος τη μύτη μου και σας μπερδεύω.
Ομως καλα εγώ ο άχρηστος Ελληνας.Κι οι Ιρλανδοί, κι οι Πορτογάλοι, κι οι Ισπανοί και αύριο οι Ιταλοί, οι Βέλγοι κλπ. κι αυτοί άχρηστοι και τεμπέληδες;Και η πλούσια Αμερική με 60εκ φτωχούς και τόσους ανέργους;
Μήπως η κριση βρε παιδί μου δεν είναι των κρατών και των λαών τους αλλά κρίση του άρρωστου συστήματος σας, του ωραίου λαμπερού καπιταλισμού σας;
Γιατί όλο περίεργα μου λέτε.Στην αρχή όλοι σε όλο τον κόσμο μιλουσαν για την απληστία των χρηματιστών και των τραπεζών που έρριξαν στην κόλαση τη Λήμαν στις ΗΠΑ και έτσι άρχισε η κρίση.Τώρα γιατί κανείς μα κανείς στην ΤV δε μιλάει γι αυτό;
Υστερα είπατε οτι φταίει η Ελλάδα και πρέπει να νοικοκυρευτεί το Δημόσιο.Ομως αν όπως λέτε κάνετε μετατάξεις και πάρετε ένα σιδηροδρομικο και τον πάτε σε μια εφορία, αυτό δε λέγετε νοικοκύρεμα αλλά μπάχαλο. Αλλά επειδή δεν πιστεύω να κάνετε τέτοια μαλακία μάλλον ψέμματα λέτε πάλι.
Κι ύστερα αφού τους μετρήσατε τους ΔΥ και τους βγάλατε κοντά 700000 γιατί βγαίνουν κάτι ειδικοί στα κανάλια και λένε ότι ειναι 1 εκ  και ουρλιάζουν οτι πρέπει να πέσει μαχαίρι;Λάθος μετρήσατε; Περίεργο κι αυτό...Αλλά και πάλι, αν τους απολύσετε ποιός θα ψωνίζει στα μαγαζιά σας αφού θα είναι άνεργοι; Και πως θα παίρνει φόρους το κράτος για να λιγοστέψει το έλλειμμα;
Δυσκολο προβλημα και μη μου λέτε να το λύσω εγώ.Εσεις έχετε το πεπόνι και το μαχαίρι, εσείς στήσατε το κόλπο, βρέστε και λύση γιατί εγώ άλλο έχω στο μυαλό.
Ακόμη λέτε οτι το Δημόσιο ρουφάει το αίμα του ιδιωτικού τομέα και ρωτάτε σε τι βοηθάει το Δημόσιο την επιχειρηματικότητα.Αλλά τις ιδιωτικές τράπεζες το Δημόσιο δεν τις σώζει τώρα;Τούς Έλληνες και ξένους μεγαλοεργολάβους το Δημόσιο (ΔΗΛΑΔΉ ΕΜΕΙΣ) δεν τους τρέφει και μάλιστα καλά με τα δημόσια έργα; Πάλι δε μου τα λέτε καλά λοιπόν! Γιατί αυτό που βλέπω εγώ είναι οτι το κράτος δε βοηθάει την μικρή επιχείρηση, όχι όλες τις επιχειρήσεις. Κάποιους τους βοηθάει μια χαρά.
Πάντως αυτό που δεν καταλαβαίνω καθόλου είναι τι σχέση έχει το νοικοκύρεμα στα Δημόσια οικονομικά με τις συλλογικές συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα.Εδώ αγαπητά μου "αφεντικά" με μπερδεύετε πάρα πολύ.Αυτό παραβρωμάει. Τι διάολο άλμα είναι αυτό από το δημόσιο που ήταν το προβλημα στις τσέπες όλων ανεξαιρέτως των εργαζόμενων;Αυτό εννοείτε όταν λέτε η κρίση είναι ευκαιρία; Εδω καρφωνόσατε ότι κάτι άλλο ζητάτε.
Μάλλον τα ζητάτε όλα από όλους. Μάλλον ούτε ξέρετε κι εσείς τι ζητάτε και που βγάζει όλη αυτή η κόλαση που μου πουλάγατε για παράδεισο τοσον καιρό.
Αλλά έχω κι ενα τελευταίο προβλημα.Οταν μιλάτε για την παγκόσμια οικονομία, για ποια οικονομία μιλάτε; Του Καπιταλισμού μάλλον, έτσι δεν είναι;
Αλλά αναρωτιέμαι.
 
Καλά   μόνο ο καπιταλισμός υπάρχει;
Δεν υπάρχει άλλο σύστημα να δοκιμάσουμε και μας εκβιάζετε οτι αν δεν μας γδάρετε θα καταρρεύσει η Οικονομία;
Και δηλαδή αν μας γδάρετε δεν θα καταρρεύσει;
Κι αν καταρρεύσει ειναι κακό ή καλό; Σιγουρα είναι καλό; Ακόμη κι αν καταρρεύσουμε όλοι εμείς;
Κι αυτό δεν μου αρέσει.
Πάντως διάβασα σε ένα παλιο βιβλίο πολιτικής οικονομίας πως τα οικονομικά συστήματα έχουν ιστορικά όρια που κάποτε εξαντλούνται και τότε το σύστημα τρώει τις ίδιες του τις σάρκες.
Αυτό μου έρχεται συνέχεια στο μυαλό με όλα αυτά.
Μήπως έφτασε αυτή η ώρα λοιπόν και δεν θέλετε φυσικά να το ομολογήσετε.
Μήπως έφτασεν η ώραν σας;


Υ.Γ. Κάτι ακόμα.Θέλω να σας ζητήσω συγνώμη που όταν σας μιλάω μπερδεύομαι και μια μιλάω για το κράτος και μια για τα πραγματικά μεγάλα αφεντικά που έχουν την εξουσία.
Αλλά πάλι κάπου πήρε το μάτι μου ότι όταν η ταξική και η πολιτική εξουσία (διοίκηση) μπερδεύονται και γίνονται ένα, τότε τα πράγματα είναι πολύ άσχημα για το σύστημα.Μετά λέει έρχεται το τέλος.Λέτε                                                                                                                                       ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου